Tagar Akb48 Team Bk dibentuk resmi

Peminat BNK48 kini menyuarakan kekecewaan mereka terhadap kejadian teater kumpulan yang digunakan oleh agensi iAM untuk The BROTHERs.

Boikot dari persatuan kelab peminat BNK48 dan CGM48 juga dilakukan dengan membuat pengisytiharan diri sebagai satu bentuk kebimbangan mereka.

Mereka menuntut untuk memindahkan pengurusan kumpulan idola BNK48 dan CGM48 ke tangan syarikat lain kerana kemarahan mereka.

Mereka juga menuntut AKB48 sebagai pihak Jepun dan pusat 48 kumpulan untuk menyiasat kes ini.

Ramai yang tidak berpuas hati dengan tindak balas atau penjelasan dari pihak pengurusan, dinilai terlalu lambat. Peminat sekali lagi menyaman banyak syarikat untuk kes ini.

Tetapi terdapat juga beberapa warganegara yang memanfaatkan keadaan ini dengan mengambil tindakan yang melampaui jangkaan atau batasan.

Salah satunya adalah panggilan untuk membentuk AKB48 Team BK sebagai pengganti BNK48. Mereka menuntut ini kepada AKB48 sebagai satu bentuk ketidakpuasan dengan agensi yang mengawal kumpulan kakak di Bangkok.

Seperti yang kita ketahui, nama kumpulan saudara perempuan dengan penggunaan "Pasukan AKB48" telah berlaku di Shanghai (AKB48 Team SH) dan Taipei (Pasukan AKB48 TP). Penggunaan ini berlaku apabila kumpulan saudara perempuan yang telah dibentuk mempunyai masalah, kes kemerdekaan SNH48 dan krisis kewangan TPE48 memulakan penamaan ini.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Cara download buku Bincang Akhlak Jek Twitter PDF eBook

Kasus Kyla vs Hangilham fans JKT48 wota member

[FF] Yessica Tamara JKT48 Fanfic Terbaik (Fanfict Chika)